Pedagógiai és módszertani

tanácsadó

Neveléselmélet

Tehetségek Magyarországa

A magyar köznevelésnek évszázadok óta elismerten fontos célja és feladata volt a tehetséggondozás. Sok munka és sok eredmény fűződik ehhez a területhez. Folyamatos odafigyelést...

2019-04-16 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Újító ötleteket várnak a pedagógusok Digitális...

Pedagógusok, tanári csoportok, szakmai munkaközösségek, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók újszerű és kreatív tanítási tippjeit várja...

2019-07-22 | modszertani.hu | Neveléselmélet

A szingapúri sulirecept


Miután az utóbbi évek fejlesztési erőfeszítéseit, az eredményesség növelését célzó változtatásokat (rendszerszintű és tartalmi egyaránt)...

2019-04-16 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

„Pénz7” Pénzügyi és vállalkozói témahét


A 2019. február 25. és március 1. közötti tanítási napok a „Pénz7” Pénzügyi és vállalkozói témahét keretében fognak zajlani az iskolákban.

2019-02-26 | Dr. Klész Tibor | Neveléselmélet

Középiskolai vetélkedő „Hozz rá víg esztendőt…” címmel


Az Oktatási Hivatal „Hozz rá víg esztendőt…” címmel középiskolai vetélkedőt szervez a kilenc-tizenegyedik évfolyamos tanulók részére.

2019-01-08 | Dr. Klész Tibor | Neveléselmélet

Milyen lesz a félévi?


„Ha valakit olyannak látsz, amilyen éppen most, ezzel visszatartod őt a fejlődésben. De ha olyannak látod, amilyenné lehetne, ezzel előre segíted őt életútján.”(Goethe)

2019-01-08 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Tanfelügyelet egykor


A tanfelügyeleti rendszer nem új keletű a hazai közoktatásban. Az állam a kezdetektől fogva igyekezett valamiféle kontrollt gyakorolni az oktatás felett, kezdetben természetesen még csak...

2018-09-05 | Dr. Klész Tibor | Neveléselmélet

Tanévkezdés felkészülten


Számos lehetőség van arra, hogy tankönyvek nélkül is gazdagodjon ismeretekben a gyermek, és a tanultak is mélyülhetnek a gyakorlati tevékenységek során. Mégis, ahogy elérkezik...

2018-09-05 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Miről szól a bizonyítvány?


„Hát kérem szépen, először is: ez még nem végleges bizonyítvány - ez csak afféle lenyomat, amit ideiglenesen kiosztottak nekem.”
(Karinthy Frigyes: Magyarázom a bizonyítványom)

2018-06-12 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Érettségi projekt?


Rejtély, hogyan bizonyosodhatunk meg az érettségi vizsgán, hogy a diák rendelkezik-e olyan képességekkel, amelyek alkalmassá teszik az önművelésre. Ehhez arra volna szükség...

2018-06-12 | Kerényi Mária | Neveléselmélet

Tanmesék a pedagógus szabadságáról


Az alábbiakban néhány tanulságos, konkrét, a valóságban megtörtént esetet dolgozunk fel a pedagógusok, az iskola és természetesen a diákok szemszögéből.

 

2018-05-07 | Kerényi Mária | Neveléselmélet

Boldogságórák gyerekeknek


A Boldogságórákat Magyarországon 2014 szeptemberében indította el a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében Bagdi Bella, az alapítvány elnöke.

2018-05-07 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Digitális tanóra


Az élethosszig tartó tanulás programjának meghirdetése óta a tanulás fogalma, a tanulás feltételrendszere is jelentős átalakuláson ment keresztül. A tudásalapú...

2018-03-08 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Szaktanácsadó az iskolában


 

A tanárokkal szembeni társadalmi elvárások folyamatos változása szükségessé teszi, hogy ezekre a kihívást jelentő feladatokra felkészüljenek a pedagógusok....

2018-02-07 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Szeretet hete


A szerző sokéves osztályfőnöki tevékenységének egy kis szeletét mutatja be. Adventi készülődés osztálykeretben az írás fő témája, erről kapunk...

2017-11-16 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

XXI. századi gyerek – XX. századi pedagógus


A fenti elgondolkodtató vagy akár provokálónak is mondható címmel rendezett egész napos pedagógiai-pszichológiai konferenciát 2017. november 6-án a Menedzser Praxis Szakkiadó....

2017-11-16 | Unger Zsolt | Neveléselmélet

Az egyformaságtól a diverzitásig


A Zöld Kakas Líceum 2017 februárjától konferenciasorozatnak ad otthont.  Az első az atipikus tehetségekről szólt,  ezt követte májusban az atipikus tanulók nyelvtanulásáról...

2017-10-12 | Kerényi Mária | Neveléselmélet

Szeretek iskolába járni!


Az alábbi írásban azokról a gondokról lesz szó, amelyeket az okoz, ha a gyermek (vagy akár a tanár) nem szívesen jár az iskolába, nem örömmel készülődik...

2017-10-12 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Pályakezdő kolléga mentorálása


„Minden jó mentor jó tanár, de nem minden jó tanár jó mentor!”
(James Calderhead)

2017-06-14 | Vass Katalin | Neveléselmélet

A kooperatív tanulásról


„Úgy tanítják egymást, ahogy felnőtt sose tanít gyereket!”

2017-06-14 | Kereszty Zsuzsa | Neveléselmélet

A sokféleség tanítása


Mindannyian szeretnénk, ha a gyermekeink egy olyan világban nőnének fel, amely mentes az elfogultságtól és a diszkriminációtól, amelyben van esély rá, hogy nagy lelki sérülések...

2017-06-14 | Nagyné Béres Andrea | Neveléselmélet

Oktatás, mérés, értékelés


Nincs szükség...

2017-05-11 | Nagyné Béres Andrea | Neveléselmélet

Egy konfliktus története


Kriszti és Patrik évek óta ismerik egymást. Vannak közös barátaik, egy időben egy társaságba jártak. Most a sors úgy hozta, hogy előbb egy iskolába kerültek, végül...

2017-05-11 | Kerényi Kata | Neveléselmélet

Tanítsunk tanulni!


Nagyon sok tanulónak...

2017-05-11 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Az önértékelés haszna?


Az átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban programja alapvetőnek tartja a tanfelügyelet bevezetését. Országosan egységes szempontok szerinti külső objektív értékelés...

2017-04-10 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

Az Arizona-program


A korai gyermekkor éveiben tanulják meg a gyermekek, hogy hogyan kerüljenek kölcsönösen pozitív és előremutató kapcsolatba egymással.Egyes gyerekek már óvodáskorban...

2017-04-02 | Nagyné Béres Andrea | Neveléselmélet

A gyermekkor vége − Különleges élethelyzetek a köznevelésben és a felsőoktatásban


Honnan vesszük észre azt, hogy a tanítás vagy az oktatás már nemcsak munka számunkra, hanem inkább hivatás; honnan tehetünk szert legalább a töredékére a bizonyosságnak...

2017-03-21 | Dr. Gulyás Péter | Neveléselmélet

Választani, elmélyedni, bemutatni − Röviden, mégis mélyen az iskolai projektről


Miért van szükség témaválasztásra, hiszen a különböző tantárgyak tantervei „fulladásig” tele vannak kötelezően tárgyalandó témákkal?...

2017-04-02 | | Neveléselmélet

Tantervezés: az egyensúlyteremtés művészete


Magyarországon a heves szakmai és politikai viták, mindennapi tapasztalatok, a kollégák, a gyermekek és a szülők visszajelzései is meghatározhatják, mit gondol egy pedagógus...

2016-10-05 | Biró Marianna | Neveléselmélet

Kinek köszönhetem? − Pályaválasztó fiatalok jövőképe


A fiatalok pesszimista jövőképével számtalan hazai és külföldi tanulmány foglalkozott már. Az alábbi cikkben egy pedagógiai kutatást mutatunk be, amelyben annak jártunk...

2016-10-05 | Martin Jánosné | Neveléselmélet

A Z generáció és az online tér − Digitális tanulók és offline tanárok


A tanulók új generációja, azok, akik beleszülettek az információs korba, a közelmúltban kezdte meg a tanulást világszerte egy sor csak rájuk jellemző tulajdonsággal...

2017-03-05 | Tari Annamária | Neveléselmélet

Az integrált/inkluzív pedagógia –módszertani javaslatok


A tanárnak ismernie kell azokat az egyéni tanulási forgatókönyvek kialakulását elősegítő didaktikai eljárásokat, optimalizációs tanulási stratégiákat...

2017-02-25 | Dr. Arany Erzsébet | Neveléselmélet

cikkek