A magazinolvasáshoz
kérjük, jelentkezzen be!
Regisztráljon és böngésszen 10 napig díjmentesen
Neveléselmélet
Digitális tanóra
Az élethosszig tartó tanulás programjának meghirdetése óta a tanulás fogalma, a tanulás feltételrendszere is jelentős átalakuláson ment keresztül. A tudásalapú...
2020-11-07 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Kreatív ballagások
A koronavírus-járványhelyzet miatt a hagyományos tanévzáró szertartások elmaradnak. Vagy mégsem? Létezik kreatív megoldás?
0000-00-00 | Kerényi Mária | Neveléselmélet
Ébresztő!
A magam részéről annak örülnék, ha a későbbi iskolakezdés nemcsak alternatíva, hanem közös igény és elterjedt, állandó szokás lenne ebben az országban...
2019-09-16 | Nagyné Béres Andrea | Neveléselmélet
Szeptember 20-ig kell jelentkezni az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyekre
A 2019/2020-as tanévben szeptember 20. a jelentkezési határidő az Országos Középiskolai Tanulmányi Versenyre (OKTV) – a filozófia kivételével. Érdemes minden diáknak...
2019-09-16 | Dr. Klész Tibor | Neveléselmélet
Újító ötleteket várnak a pedagógusok Digitális Módszertárába
Pedagógusok, tanári csoportok, szakmai munkaközösségek, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók újszerű és kreatív tanítási tippjeit várja...
2019-07-22 | modszertani.hu | Neveléselmélet
A szingapúri sulirecept
Miután az utóbbi évek fejlesztési erőfeszítéseit, az eredményesség növelését célzó változtatásokat (rendszerszintű és tartalmi egyaránt)...
2019-04-16 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Tehetségek Magyarországa
A magyar köznevelésnek évszázadok óta elismerten fontos célja és feladata volt a tehetséggondozás. Sok munka és sok eredmény fűződik ehhez a területhez. Folyamatos odafigyelést...
2019-04-16 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
„Pénz7” Pénzügyi és vállalkozói témahét
A 2019. február 25. és március 1. közötti tanítási napok a „Pénz7” Pénzügyi és vállalkozói témahét keretében fognak zajlani az iskolákban.
2019-02-26 | Dr. Klész Tibor | Neveléselmélet
Középiskolai vetélkedő „Hozz rá víg esztendőt…” címmel
Az Oktatási Hivatal „Hozz rá víg esztendőt…” címmel középiskolai vetélkedőt szervez a kilenc-tizenegyedik évfolyamos tanulók részére.
2019-01-08 | Dr. Klész Tibor | Neveléselmélet
Milyen lesz a félévi?
„Ha valakit olyannak látsz, amilyen éppen most, ezzel visszatartod őt a fejlődésben. De ha olyannak látod, amilyenné lehetne, ezzel előre segíted őt életútján.”(Goethe)
2019-01-08 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Tanfelügyelet egykor
A tanfelügyeleti rendszer nem új keletű a hazai közoktatásban. Az állam a kezdetektől fogva igyekezett valamiféle kontrollt gyakorolni az oktatás felett, kezdetben természetesen még csak...
2018-09-05 | Dr. Klész Tibor | Neveléselmélet
Tanévkezdés felkészülten
Számos lehetőség van arra, hogy tankönyvek nélkül is gazdagodjon ismeretekben a gyermek, és a tanultak is mélyülhetnek a gyakorlati tevékenységek során. Mégis, ahogy elérkezik...
2018-09-05 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Miről szól a bizonyítvány?
„Hát kérem szépen, először is: ez még nem végleges bizonyítvány - ez csak afféle lenyomat, amit ideiglenesen kiosztottak nekem.”
(Karinthy Frigyes: Magyarázom a bizonyítványom)
2018-06-12 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Érettségi projekt?
Rejtély, hogyan bizonyosodhatunk meg az érettségi vizsgán, hogy a diák rendelkezik-e olyan képességekkel, amelyek alkalmassá teszik az önművelésre. Ehhez arra volna szükség...
2018-06-12 | Kerényi Mária | Neveléselmélet
Tanmesék a pedagógus szabadságáról
Az alábbiakban néhány tanulságos, konkrét, a valóságban megtörtént esetet dolgozunk fel a pedagógusok, az iskola és természetesen a diákok szemszögéből.
2018-05-07 | Kerényi Mária | Neveléselmélet
Boldogságórák gyerekeknek
A Boldogságórákat Magyarországon 2014 szeptemberében indította el a Jobb Veled a Világ Alapítvány szervezésében Bagdi Bella, az alapítvány elnöke.
2018-05-07 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Szaktanácsadó az iskolában
A tanárokkal szembeni társadalmi elvárások folyamatos változása szükségessé teszi, hogy ezekre a kihívást jelentő feladatokra felkészüljenek a pedagógusok....
2018-02-07 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Szeretet hete
A szerző sokéves osztályfőnöki tevékenységének egy kis szeletét mutatja be. Adventi készülődés osztálykeretben az írás fő témája, erről kapunk...
2017-11-16 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
XXI. századi gyerek – XX. századi pedagógus
A fenti elgondolkodtató vagy akár provokálónak is mondható címmel rendezett egész napos pedagógiai-pszichológiai konferenciát 2017. november 6-án a Menedzser Praxis Szakkiadó....
2017-11-16 | Unger Zsolt | Neveléselmélet
Az egyformaságtól a diverzitásig
A Zöld Kakas Líceum 2017 februárjától konferenciasorozatnak ad otthont. Az első az atipikus tehetségekről szólt, ezt követte májusban az atipikus tanulók nyelvtanulásáról...
2017-10-12 | Kerényi Mária | Neveléselmélet
Szeretek iskolába járni!
Az alábbi írásban azokról a gondokról lesz szó, amelyeket az okoz, ha a gyermek (vagy akár a tanár) nem szívesen jár az iskolába, nem örömmel készülődik...
2017-10-12 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Pályakezdő kolléga mentorálása
„Minden jó mentor jó tanár, de nem minden jó tanár jó mentor!”
(James Calderhead)
2017-06-14 | Vass Katalin | Neveléselmélet
A kooperatív tanulásról
„Úgy tanítják egymást, ahogy felnőtt sose tanít gyereket!”
2017-06-14 | Kereszty Zsuzsa | Neveléselmélet
A sokféleség tanítása
Mindannyian szeretnénk, ha a gyermekeink egy olyan világban nőnének fel, amely mentes az elfogultságtól és a diszkriminációtól, amelyben van esély rá, hogy nagy lelki sérülések...
2017-06-14 | Nagyné Béres Andrea | Neveléselmélet
Oktatás, mérés, értékelés
Nincs szükség...
2017-05-11 | Nagyné Béres Andrea | Neveléselmélet
Egy konfliktus története
Kriszti és Patrik évek óta ismerik egymást. Vannak közös barátaik, egy időben egy társaságba jártak. Most a sors úgy hozta, hogy előbb egy iskolába kerültek, végül...
2017-05-11 | Kerényi Kata | Neveléselmélet
Tanítsunk tanulni!
Nagyon sok tanulónak...
2017-05-11 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Az önértékelés haszna?
Az átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban programja alapvetőnek tartja a tanfelügyelet bevezetését. Országosan egységes szempontok szerinti külső objektív értékelés...
2017-04-10 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
Az Arizona-program
A korai gyermekkor éveiben tanulják meg a gyermekek, hogy hogyan kerüljenek kölcsönösen pozitív és előremutató kapcsolatba egymással.Egyes gyerekek már óvodáskorban...
2017-04-02 | Nagyné Béres Andrea | Neveléselmélet
A gyermekkor vége − Különleges élethelyzetek a köznevelésben és a felsőoktatásban
Honnan vesszük észre azt, hogy a tanítás vagy az oktatás már nemcsak munka számunkra, hanem inkább hivatás; honnan tehetünk szert legalább a töredékére a bizonyosságnak...
2017-03-21 | Dr. Gulyás Péter | Neveléselmélet
Választani, elmélyedni, bemutatni − Röviden, mégis mélyen az iskolai projektről
Miért van szükség témaválasztásra, hiszen a különböző tantárgyak tantervei „fulladásig” tele vannak kötelezően tárgyalandó témákkal?...
2017-04-02 | | Neveléselmélet
Tantervezés: az egyensúlyteremtés művészete
Magyarországon a heves szakmai és politikai viták, mindennapi tapasztalatok, a kollégák, a gyermekek és a szülők visszajelzései is meghatározhatják, mit gondol egy pedagógus...
2016-10-05 | Biró Marianna | Neveléselmélet
Kinek köszönhetem? − Pályaválasztó fiatalok jövőképe
A fiatalok pesszimista jövőképével számtalan hazai és külföldi tanulmány foglalkozott már. Az alábbi cikkben egy pedagógiai kutatást mutatunk be, amelyben annak jártunk...
2016-10-05 | Martin Jánosné | Neveléselmélet
A Z generáció és az online tér − Digitális tanulók és offline tanárok
A tanulók új generációja, azok, akik beleszülettek az információs korba, a közelmúltban kezdte meg a tanulást világszerte egy sor csak rájuk jellemző tulajdonsággal...
2017-03-05 | Tari Annamária | Neveléselmélet
Az integrált/inkluzív pedagógia –módszertani javaslatok
A tanárnak ismernie kell azokat az egyéni tanulási forgatókönyvek kialakulását elősegítő didaktikai eljárásokat, optimalizációs tanulási stratégiákat...
2017-02-25 | Dr. Arany Erzsébet | Neveléselmélet