Pedagógiai és módszertani

tanácsadó

„Iskolanyitogató” − Tanévnyitó műsor terve

Az alábbi műsortervvel azoknak a pedagóguskollégáknak adunk ötletet, akik a tanévnyitó ünnepély összeállításához szeretnének segítséget kapni.

A műsor megtervezése

 

Szereplők:

Harmadik−negyedik osztályos gyerekek, közülük egy műsorvezető/narrátor

 

Eszközök:

− zenét lejátszó eszköz,

− hangosító berendezés,

− mikrofon.

 

Helyszín, díszlet:

− A tanévnyitó ünnepélyt az iskola adottságainak megfelelően az iskola udvarán, aulában, tornateremben is megrendezhetjük.

− Díszletként színes lufikat ajánlunk.

 

Időtartam:

Körülbelül 25 perc.

 

A műsor menete

 

− Gyülekező osztályonként a tantermekben.

− Kivonulás zenére az évnyitó műsor helyszínére.

− Zene: Halász Judit: Ákombákom

− A Himnusz közös eléneklése.

− A narrátor köszönti a megjelenteket.

− Vers: Weöres Sándor: A tanév-nyitáskor

 

Almát, körtét, szilvát, szőlőt

hoz szeptember,

nekünk új tanévet, tudja

minden ember.

 

Mint az égen átcsóvázó

üstökösök,

ragyogjanak munkánk nyomán

az ötösök.

 

Kívánjuk a húgocskának,

öcskösöknek,

ne legyenek szükiben az

ötösöknek.

 

Kívánjuk tanárainknak,

hogy vödrökkel

minket nyakon önthessenek

ötösökkel.

 

Ha szűkölködünk megszolgált

ötösökben,

a tanév nekik se könnyű,

de nekünk sem.

 

Ne mint az üres jászolba

Nincsen ökre,

bámuljunk a meg nem szerzett

ötösökre.

 

Köszöntőnkben csökönyös rím

a sok ötös,

mert szándékunk jól tanulni

már örökös.

 

Dallamok furulyán:

„Érik a szőlő…”

„Gyere jó pajtás…”

 

− Az intézmény vezetőjének tanévköszöntő beszéde.

− Az első osztályosok köszöntése.

− A negyedik osztályos tanulók köszöntik az első osztályosokat Osváth Erzsébet: Elsőosztályosok című versével.

 

Óvodások voltatok –

kisfiúk, kislányok.

Tündérország berkeit

bebarangoltátok.

Iskolások lettetek.

Mi minden vár rátok!

Nagy felfedezések,

szép kirándulások.

Betűországba vezet

a tanító néni.

Mennyit fogtok ti otthon

majd erről mesélni!

 

Számországban elámul

a szemetek szátok

a temérdek kincsen,

amit ott találtok.

Kezdődik az utazás,

a csengő már csenget.

Kívánunk hát jó utat

s hozzá vidám kedvet!

 

− Első osztályosok verse: gyerekek érkeznek iskolatáskával a hátukon és elmondják A. A. Milne Hatévesek lettünk című versét. (Amennyiben az iskolánkban tartottunk a megelőző tanévben óvodásoknak iskolaelőkészítő-foglalkozást, úgy annak keretében is megtaníthatjuk a verset. Ha ilyen foglalkozásunk nincs, akkor második osztályos gyerekek is megszemélyesíthetik az elsősöket.)

 

Egyesztendős voltam,

épp hogy elindultam.

 

Aztán kettő lettem,

épp megszülettem.

 

Három évet éltem.

Én voltam? Nem értem,

 

 

Négyesztendős múltam,

S nem volt semmi múltam.

 

Évem száma öt lett,

Nem volt bennem ötlet.

 

De most hatéves vagyok és

Okos vagyok nagyon — nagyon.

 

Így azt hiszem, ezt a kort már

soha — soha el nem hagyom.

 

− A műsorblokk végén apró ajándékkal kedveskednek a nagyobbak a kis elsősöknek.

− Fiúk, lányok tánca Katona Klári: Egy feladatod van című dalára.

− A koreográfiát a táncosok képességének, adottságainak megfelelően a műsor szervezője állítja össze.

− A narrátor lezárja az ünnepélyt.

− Közösen elénekeljük a Szózatot.

− Elvonulás osztályonként Móra Ferenc − Radványi Balázs: Cinege cipője című művére a

Kaláka együttes előadásában.

2016-10-05Kolatné Kovács Viktória – Kormosné Kovács TündeTanórán kívüli foglalkozások

cikk